Det är dags för Connects Tillväxtarena, en spännande förmiddag som ger entreprenörer, företagare, investerare och experter möjligheter att mötas och utvecklas tillsammans.
Välkommen till en förmiddag för hungriga, kunskapstörstiga och kontaktsugna!
- 07.30 – Frukost med affärskontakter som leder vidare
- 08.30 – Seminarium med ny tillväxtkunskap
- 10.30 – Gruppmöten med fördjupning, starkare affärskontakter eller vägledning
- 12.00 – Lunch med kompetensdelning och fler affärskontakter
Förmiddagen är kostnadsfri och medlemmar/partners i Connect har förtur. En avgift om 500 kr kommer att faktureras om du inte kommer eller avbokar din plats senast dagen innan.
Dagens program och innehåll
07.30 – Frukost med affärskontakter som leder vidare
På liknande sätt som den månatliga Connects Frukost tar vi chansen att i samband med en god frukost i lugn och ro skapa nya relationer som kan bli framgångsrika tillsammans.
08.30 – Seminarium med ny tillväxtkunskap
Vi har samlat vassa föreläsare som kommer att ge dig värdefull kunskap under 15 kärnfulla minuter vardera. För att fördjupa dig i något av ämnena anmäler du dig till ett av gruppmötena som följer efter seminariet.
Framtidens odling
Stadsodlingsföretaget Grönska grundades för tre år sen av Petter Olsson, Natalie de Brun Skantz och Robin Lee. Grönska erbjuder grönsaker och örter som är odlade på ett hållbart sätt i ett innovativt odlingssystem som kallas för vertikal odling. Vertikal odling är ett skalbart och yteffektivt odlingssystem för inomhusbruk, och som kan komma att revolutionera matproduktion. Målet för Grönska är att på sikt ha odlingsanläggningar i flera svenska städer, för att erbjuda så lokala produkter som möjligt. Grönska har prisats med Stockholms innovationsstipendium och var i fjol först ut på svenska konsumentmarknaden med en vertikalt odlad produkt.
Grönska ger först en översikt för alla arenabesökare och en fördjupning i ett gruppmöte i samma ämne med max 12 deltagare.
Den nya tidens säljare är redan här
Om kundernas förändrade köpbeteenden och hur det får säljande företag att tvingas till förändring. Vad vi gör när telemarketing inte fungerar lika bra längre? när e-handeln ökar? när kunderna växer och använder sig av professionella inköpare? Hur agerar vi när komplexiteten tilltar och affärerna blir viktigare än produkterna. Joakim Harping driver konsultföretaget Affärsakademien sedan några år tillbaka. Från affärslivet finns erfarenheter från ledande befattningar inom Media-, hotell, rese och restaurangbranschen, från både stora företag som Aftonbladet och Compass Group och små som Home Hotel och Snöresor. Aktiv som lärare på flera institut såsom IHM, Medieinstitutet, TEC, Affärshögskolan m.fl. Författare till bl.a. ”Myten om den lojala kunder 2008” och ständigt i kontakt med forskningsvärlden där Harvard Business School i Boston och EIPM Geneve tillhör de största källorna.
Joakim ger först en översikt för alla arenabesökare och en fördjupning i ett gruppmöte i samma ämne med max 12 deltagare.
Gör som Sveriges hetaste techbolag – Jobba med Agilt Ledarskap!
Dagens snabbrörlighet och förändringstakt gör att det behövs kunskap kring bestående produktivitet, innovationskraft och talangförsörjning i ditt bolag. Sandra Ahnkron har med sin kombination av agil expertis, tillväxtstrategi för start-ups och beteendevetenskap bidragit till framgång för både större bolag som Spotify, växande utmanare som Netlight och de allra minsta start-up bolagen.
Sandra ger först en översikt för alla arenabesökare och en fördjupning i ett gruppmöte i samma ämne med max 12 deltagare.
Är Crisis Management IT-skandalernas lösning?
När PwC frågade över 1400 globala koncernchefer svarade två tredjedelar att deras företag står inför fler hot idag än för tre år sedan och över hälften svarade att de var oroade över deras organisations förmåga att agera vid en kris. I en digitaliserad värld uppstår nya utmaningar och nya kriser, samtidigt är förtroende viktigare än någonsin och en relevant förutsättning för digital framgång, även när det stormar. Och det gäller alla organisationer oavsett storlek eller bransch.
Hur skapar man motståndskraft och robusthet i en verklighet med ett spektrum av kriser där en organisations krishanteringsförmåga ska vara rustad för såväl terrorhändelser som nya digitala hot och IT-skandaler?
Martin är specialist inom Crisis Management och har bland annat arbetat med utveckling, övning och utvärdering av krishanteringsförmåga för flera olika organisationer, såväl offentlig verksamhet som näringslivet.
Martin ger först en översikt för alla arenabesökare och en fördjupning i ett gruppmöte i samma ämne med max 12 deltagare.
10.30 – Gruppmöten med fördjupad kunskap, starkare affärskontakter eller vägledning
Förmiddagen fortsätter med möjlighet att fördjupa dig under 90 minuter tillsammans med någon av föreläsarna eller Connects medarbetare. Du väljer vilken grupp du vill delta i.
Du väljer vilken grupp du vill delta i.
- Grupp 1 – FULLT. Framtidens odling
- Grupp 2 – Den nya tidens säljare är redan här
- Grupp 3 – FULLT. Gör som Sveriges hetaste techbolag – Jobba med Agilt Ledarskap!
- Grupp 4 – FULLT. Crisis Management är IT-skandalernas lösning
12.00 – Lunch med kompetensdelning och fler affärskontakter
Dagen avslutas med gemensam lunch där möjligheterna att reflektera över de nya kunskaperna och knyta djupare eller fler affärskontakter blir helt naturligt.
Kostnad: Tillväxtarena är kostnadsfri för medlemmar och partners, vid utebliven avanmälan debiteras en kostnad på 500 kr exkl moms.
Värd för aktiviteten

Tid och plats
Datum: 2017-11-21Tid: 07:30 - 13:00
Plats: PwC, Torsgatan 21, Stockholm
Anmäl dig
Denna aktivitet är fullbokat.