Connect Sverige · Event · Perspektivgenomlysning Lursta
Perspektivgenomlysning Lursta
Vi söker till denna perspektivgenomlysning kompetenser inom: E-handel D2C, Influenser marketing, Storytelling, Återförsäljning, Marknad, PR och Varumärke.

Om Lursta
Lursta Cast Iron grundades av Andreas Stridkvist, formgivare John Andersson och gjutmästare Peter Stridkvist.
Som tredje generations gjutare tar Andreas avstamp i sitt arv och skapar något eget: Gastronomiska produkter av högsta kvalitet och design utformat i gjutjärn.
Lursta handtillverkar alla deras gjutjärnsprodukter på Lyrestads Gjuteri, gjuteriet som Andreas farfar grundade 1955. De återbrukar lokalt återvunnen metall ifrån den lokala skrothandlaren för att skapa morgondagens klassiker, med ambitionen att göra ett så litet avtryck på vår planet som möjligt.
Närområdet är extremt viktigt för Lursta vilket även namnet antyder på, Lursta betyder helt enkelt Lyrestad på skaraborgska.
Produkterna och varumärket har redan fått ett starkt fäste nationellt bland stjärnkockar och Michelin restauranger och du hittar alla Lurstas produkter på deras egen E-handel.
På så vis kan de erbjuda svenska premiumprodukter skickade direkt från gjuteriet utan extra kostnader för mellanhänder. Lursta vill vara nationellt erkänd inom gastronomiska produkter i gjutjärn och ser en stark tillväxt samtidigt som de stärker sitt varumärke.
Vi söker dig som kan bidra med något av följande perspektiv/erfarenhet
- E-handel D2C
- Influenser marketing
- Storytelling
- Återförsäljare
- Marknad, PR och Varumärke
Sista anmälningsdag är 26 feb.