Connect Sverige · Event · Perspektivgenomlysning Mollis Care AB
Perspektivgenomlysning Mollis Care AB
Vi söker dig som kan bidra med något av följande perspektiv/erfarenhet: Organisation och ledarskap i ett litet bolag som vill växa kraftigt, Marknad, e-commerce och att bygga ett marknadsteam, Sälj inkl kanalstrategi (både B2B och BTC), Erfarenhet av att driva tillväxtföretag, Export-erfarenhet.

Om Mollis Care AB
Bolagsnamnet, som inte används ofta (Mollis Care) är latin och står för mjuk omtanke. Två ord som ligger som grund för hela företaget. Därefter togs varumärket Hjärtligt fram.
Hjärtligt är ett svenskt varumärke grundat av systrarna Caroline och Cathrine som är utbildade på universitet inom Bio Medicin och Marknadsekonomi. Idag drivs företaget även tillsammans med pappa Kai som har en lång säljerfarenhet. De blev förra året utsedda till ”Årets unga företagare i Borås 2022”
Hjärtligt verkar inom ekologiska, allergivänligt hår och kroppsvård, har funnits sedan 2011 och finns lokaliserade i Viskafors. De har 6 heltidsanställda och 7 deltidsanställda.
Deras kunder är frisörer, apotek, webbutiker, hotell och slutkonsumenter via en egen e-handel.
Produkterna utvecklas och tillverkas med hjärta i Viskafors i en produktion de själva satt upp. Produkterna är väldigt omtyckta och lovordade bland frisörer och skönhetsjournalister. Hjärtligt har fått många utmärkelser och positiv respons från konsumenter. De värdesätter noggrannhet när det kommer till val av ingredienser och sammansättning för att göra produkterna unika med hög kvalitet. Deras fokus är eko, miljö, anpassning för känsliga personer och medveten Grön Salongsvård.
Vi söker dig som kan bidra med något av följande perspektiv/erfarenhet
- Organisation och ledarskap i ett litet bolag som vill växa kraftigt
- Marknad, e-commerce och att bygga ett marknadsteam
- Sälj inkl kanalstrategi (både B2B och BTC)
- Erfarenhet av att driva tillväxtföretag
- Export-erfarenhet
Sista anmälningsdag är 16 februari.