På denna sida finner du de material vi på Connect använder oss av för att berätta om vår verksamhets olika delar och hur det går för bolagen som genomgår våra tillväxtprocesser.
Detta material får man gärna ladda ner och sprida i ditt eget nätverk, tipsa kollegan eller skicka till entreprenörsvännen som kört fast i utvecklingen. Saknar du något material här, eller vill ha specifika bilder, hör av dig till oss så hjälper vi dig gärna.
Footprint
Folder som berättar om resultaten av Connects tillväxtprocesser med statistik från både Region Väst och våra övriga regioner.
Produktblad
Produktblad Connect i pocketformat
Produktblad om vad Connect gör och våra huvudsakliga verkningsområden.
Produktblad om vår tillväxtprocess Språngbrädan® för mindre och nystartade företag.
Produktblad FöretagsAcceleratorn
Produktblad om vår tillväxtprocess FöretagsAcceleratorn® för etablerade företag.
Produktblad om vår kostnadsfria scaleupanalys som hjälper företag analysera deras tillväxtpotential och identifiera nästa steg i sin utveckling.
Produktblad om vad det innebär att vara partner till Connect och vad man som partner kan få ge i form av kompetens och engagemang och få tillbaka i form av affärer och nätverk.
Produktblad som handlar om Connects koppling till tillväxtkapital och vad det innebär att ingå i Connects Affärsängelnätverk.
Film
Detta är en kort film som förklarar vad Connect gör och hur vår modell ser ut. På vår Vimeokanal finns fler filmklipp där du möter investerare, bolag som genomgått programmen, mentorer, föreläsare och våra egna medarbetare som berättar om verksamheten. Följ oss gärna och/eller gå in och se fler klipp här.
Connects logotyp
Connects logotyp används i Connects blåa färg eller i vitt (neg) på tonplattor och bilder. Den ska alltid hämtas som en bild och får aldrig justeras eller ändras.
I första hand används blå logotyp mot vit bakgrund, i andra hand används vit logotyp mot blå bakgrund eller profilbild och i tredje hand används vit logotyp mot bakgrund i annan färg.
Logotypen behöver, oavsett placering, fri yta omkring sig för att komma till sin rätt. Använd fylkingpilens höjd som måttstock.
I de fall Connects logotyp ses tillsammans med andra varumärkens logotyper på samma yta är dimensioneringen viktig. När Connect är den dominerande parten ska Connects logotyp vara minst dubbelt så stor som övriga. När Connect är jämbördig med övriga ska logotyperna ha samma storlek. När Connect har en mindre tongivande roll ska logotypen vara högst hälften så stor som övriga.
Social media
Följ oss gärna i social media eller tipsa andra om våra kanaler. Du hittar oss här: