Connect Sverige · Event · Perspektivgenomlysning Food4You Int AB
Perspektivgenomlysning Food4You Int AB
Hurra och välkommen till 2026 års första perspektivgenomlysning! Food4You satsar och har du erfarenheterna som de söker anmäl dig bums! Välkommen.
Om Food4You Int AB
Food4You är ett entreprenörsdrivet livsmedelsbolag med ambitionen att göra högkvalitativa livsmedel tillgängliga för fler, till konkurrenskraftiga priser.
Sedan övertagandet 2024 äger och driver bolaget egna varumärken: Lantgården, Majas och Fisherman Seafood, med fokus på egenägda varumärken och utvalda exklusiva samarbeten.
Bolaget ägs och drivs av bröderna Rezan och Baran Guler, med erfarenhet inom förhandling, bank och finans, fastigheter och produktion. Det har skapat ett kostnadsmedvetet och tillväxtorienterat bolag.
Under 2025 har Food4You omsatt ca 5,5 MSEK med ett resultat om ca +1,1 MSEK. Målet är att nå en omsättning om 100 MSEK år 2030. Bolaget har idag två säljare samt ägarna, med fokus på både retail och foodservice.
Inköp sker främst inom EU med förskottsbetalning, vilket skapar en finansieringsutmaning när efterfrågan och lagerkrav ökar. Food4You befinner sig i en snabb tillväxtfas där varumärken, efterfrågan och ambitioner utvecklas parallellt. Expansion utanför Sverige planeras stegvis, med initialt fokus på Norden samt export till Turkiet.
För att säkra hållbar och skalbar tillväxt söker bolaget nu externa perspektiv genom Connects perspektivgenomlysning och ser på sikt behov av ett Advisory Board. Läs mer om Food4You här.
Vi söker dig som kan bidra med något av följande perspektiv/erfarenheter:
- Finansiering och skalning
Tillväxtfinansiering, investeringar och lönsam expansion. - Tillväxtstrategi och bolagsbyggande
Struktur, ägarstyrning och vägval för nästa tillväxtfas. - FMCG, retail och distribution
Försäljning mot butik och kedja, centrallistningar och alternativa kanaler. - Varumärke och kommersiell strategi
Varumärkesägande, digital strategi och strategiska samarbeten. - Sortiment och produktutveckling
Utveckling och breddning av sortiment inom befintliga och nya kategorier. - Supply chain och leveranssäkerhet
Logistik, inköp och robusta leveranskedjor vid tillväxt. - Hållbarhet och klimatfokus
Hållbara produkter och affärsmodeller med klimatperspektivPanelen bör ha en mix av strategisk och operativ erfarenhet för att skapa tydliga vägval och en stabil plattform för fortsatt expansion.
För mer information, läs mer på deras hemsida
Datum
3 feb
Tid
09:30 - 11:45
Region
Väst
Stad
Digitalt
Adress
Digitalt
Typer
Kompetenspanel
Kalender
Värd

