Connect Sverige · Event · Perspektivgenomlysning Klädkällaren

Perspektivgenomlysning Klädkällaren

Välkommen med din intresseanmälan om du kan bidra inom dessa inriktningar: Företagsstyrning, Ledning, HR, Marknadsföring, Hållbarhet samt Övergripande: gärna erfarenhet av detaljhandeln.

Om Klädkällaren

Klädkällaren är ett varuhus för hela familjen på 10 000 m² och tiotusentals produkter för dig och ditt hem. Företaget startades 1969.
Hos dem finner man bland annat dam-, barn- och herrkläder, underkläder, skor, hemtextilier, tyger, mattor, sytillbehör, rengöring- och förbrukningsvaror, verktyg, katt- och hundtillbehör, glas och porslin, heminredning, leksaker, väskor, kosmetik och accessoarer.
De erbjuder gratis parkering och lekplats för barn. Varuhuset är anpassat för rullstolsburna och det går även att låna rullstolar från Kundtjänst.
Klädkällaren är lokaliserad längs E45 mellan Jordfallsbron och Ale Torg, ett stenkast från både Göteborg och Kungälv.
Idag drivs bolaget av syskonen Kajsa, Emil och Johan Lindberg Blohm. Klädkällaren är och har alltid varit ett ägarlett bolag där man varit involverad i driften. De har delat upp ansvaret för olika delar av butiken där Emil har Konfektion, Kajsa har trädgård/säsong och Johan har övriga varugrupper med allt från leksaker till livs. I dagsläget har de en vilande ledningsgrupp i väntan på en omstrukturering av organisationen. Restaurang och café drivs mer eller mindre separat som ett bolag i bolaget.

Klädkällaren har en verksamhet som ökar omsättningen organiskt. Omsättning 2023 uppgick till drygt 133 Msek.
De strävar efter en omsättning på 200 miljoner 2028 och en vinstmarginal på 10%.

Deras vision:

  • Att bli ett av Göteborgsregionens starkare handelsvarumärken.
  • Att uppfattas ha bra pris, brett sortiment samt skall vara en förespråkare för hållbar utveckling.
  • Att ha en personal som är stolt över att jobba på Klädkällaren och som vill utvecklas med bolaget.

Vi söker dig som kan bidra med något av följande perspektiv/erfarenheter:

  • Företagsstyrning: Styra bolaget utifrån KPI:er
  • Ledning: Arbeta effektivt med uppföljning och planering (styrelse, ledningsgrupp, avdelningsansvariga)
  • HR: Hållbar och smart rekrytering, behålla och utveckla medarbetare
  • Marknadsföring: Arbeta med varumärket, vilka kanaler inom sociala medier för kampanjer mm
  • Hållbarhet: Hållbarhet och återbruk, att komma framåt i frågan, vilka nätverk, paketering internt/externt
  • Övergripande: gärna erfarenhet av detaljhandeln

För mer information, läs mer på hemsidan

Datum

12 jun

Tid

09:00 - 11:00

Region

Väst

Stad

Zoom

Adress

Digitalt i Zoom

Typer

Kompetenspanel

Kalender

Google

Värd

Lägg till eventet i din kalender

Våra partners