Connect Sverige · Nyheter · Connect stolt partner till Di Startup Tour

Connect stolt partner till Di Startup Tour

Även i år har Connect varit med och stöttat Di Startup Tour i jakten på nästa svenska techsuccé. Efter fem spännande delfinaler korades vinnaren Kognity på finalen i Stockholm den 28 november.

Connect-företag i final

Connect-företaget Medituner som deltog i Språngbrädan 2017 var direktkvalificerade till finalen. Deras digitala självhjälpsverktyg för astma föll både publiken och juryn i smaken. Henrik Ljungberg, som själv är läkare, säger att produkten är utvecklad med sjukvårdens behov i åtanke.

– Jag har byggt verktyget så att jag kan spara tid som läkare. Det går snabbt för mig att skapa behandlingsplaner för ett stort antal patienter”, sade han under pitchen.

Även Ahum var en av deltagarna i Di Startup Tour och hyllades för sin tjänst som matchar klienter med terapeuter och psykologer genom algoritmer. Som hjälp på vägen har Ahum deltagit i Connects program Språngbrädan, som gav investering, nätverk, pitchträning och nya erfarenheter.

Pitchtcoachning

Som bidrag till tävlingen ställde Connect upp med pitchcoachning. Det var spännande bolag som Connect hjälpte att finslipa sina pitchar inför den stundande finalen.

– Det har varit otroligt roligt att arbeta med bolagen inför finalen. I mina ögon är de alla vinnare och vi kommer fortsätta stötta dem på deras framgångsresa, säger Hannes Helander på Connect.

Kognitys intelligenta läroböcker kammade hem segern

Stockholmsbolaget Kognity utvecklar intelligenta läroböcker som kan användas på mobiler, Ipads och datorer. De kombinerar interaktivt material med videoklipp, animeringar och 3d-grafer. Dessutom bygger bolaget en molnbaserad plattform där elever och lärare kan ge feedback på innehållet – så att Kognity snabbt kan rulla ut uppdateringar.

Så stöttar vi nyföretagande, tillsammans

För Connect är partnerskapet en viktig del, där ges möjlighet att träffa framtidens företag, hänga med i utvecklingen och få ny kunskap.

Connects bästa pitchtips

1. Förklara hur ni gör skillnad för era användare, kunder och världen

2. Visa hur det blir en hållbar affär som kan växa.

3. Öva, öva, öva …och öva lite mer!

Tillbaka till alla nyheter