Connect Sverige · Nyheter · Försäljning – Hur nöjd är din kund?

Försäljning – Hur nöjd är din kund?

Nu tänkte jag provocera lite, för att sen avsluta med mitt tips på något som fungerat väldigt bra.

När gav du senast din kund en äkta kundundersökning och hur gör du den, skickar du en länk till ett formulär? Eller ringer du en gång varje år/halvår för att fråga om kunden är nöjd, du kanske t.o.m bjuder på en lunch?

Alla dessa kan såklart ha ett positivt värde, kopplat till att vi alla är olika så och uppskattar olika saker.

Min bästa erfarenhet är
– Att låta en extern person göra djupintervjuer!
Med frågor om vad som är bra/inte bra och hur vårt företag kan förbättra just er affär och skapa mer värde för er?

Dessa intervjuer avsatte kunden gärna 1 timme av sin tid för att utveckla affären med sin befintliga leverantör.!

En annan viktig fråga att ställa (och den roligaste)
– Hur ofta vill du ha kontakt?
Rätt ofta, typ en gång/år eller
– Inte så ofta tack, en gång i månaden räcker bra!

Att som leverantör bryr sig om dig som kund på djupet har en avgörande skillnad



Tillbaka till alla nyheter